کشت و صنعت تابش
خانه / پودر پیاز / قیمت یک کیلو پودر پیاز اعلا

قیمت یک کیلو پودر پیاز اعلا

پیاز، گیاهی احاطه شده توسط پوستی نازک در رنگ های گوناگون است. این محصول، مغزی سفید، سفت و در همین حال تند دارد که هنگام ریز کردن، اشک چشم را در می آورد. از این گیاه، فرآورده های مختلفی می سازند که در این جا می خواهیم بیشتر در مورد نوع خام و قیمت پودر پیاز اعلا در بسته های یک کیلویی و غیره معلومات ارائه دهیم. 

قیمت یک کیلو پودر پیاز اعلا

تفاوت در خواص پودر پیاز و خود پیاز

تفاوت در خواص پودر پیاز و خود پیازپیاز، از جمله گیاهانی به شمار می رود که از نظر کشت، دو ساله محسوب می شود. برگ های آن به شکل افقی بالا می روند و درون خالی هستند. در برخی از مواقع، ساقه های آن حتی تا ارتفاع یک متری هم رشد و نمو می کند. این محصول انواع مختلفی دارد که گونه های بیش از ۳۰ نمونه است. 

در این جا ما فقط به سه نوع آن که در رنگ های قرمز، زرد و سفید دسته بندی می شوند، اکتفاء می کنیم. همچون محصولاتی در کشورمان به وفور تولید می شوند که فصل کشت شان با هم ‌دیگر فرق دارد. البته یک نوع خاص از این نوع گیاه وجود دارد که به آن پیازچه می گویند. در فصل بهار کشت و برداشت می شود. 

بیشتر از ساقه و خود آن استفاده می کنند. رنگی سفید داشته و از طرفی دیگر، بسیار ریز تر از نوع دیگر آن است که به پیاز خشک هم معروف می باشد. در هر حال، این محصول به شکل خام، پخته و حتی خشک شده هم به کار گرفته می شود. از آن در صنایع داروسازی و لوازم آرایشی-بهداشتی نیز به گونه گسترده کار می گیرند. 

ولی نوع پودری این محصول هم پیدا می شود. این که تفاوت در خواص پودر پیاز با خود پیاز در چیست، می توان به موارد مختلفی اشاره کرد. اول این که پودر محصول، پس از یک سری فرایندها به دست می آید و طبعاً در این بین، خاصیتش هم پایین می آید؛ اگرچه بسیاری از فواید را با خود ندارد، اما چندان هم بی خاصیت نمی باشد. 

در هر حال، نوع پودر شده، طعم آن تا اندازه ای فرق می کند، تیز و تند نمی باشد و از طرفی، بوی زیادی هم مانند نوع خام ندارد. اغلب توصیه می شود که خود اصل پیاز را برای پخت غذا کار بگیرید که البته در شرایطی برخی بنا به دلایل متفاوتی، نوع خشک و پودر شده را بیشتر می پسندند و مانند ادویه جات از آن استفاده می کنند. 

خوب است بدانید که چنین محصولی را هم به روش های سنتی تولید می نمایند و هم این که آن را کارخانه جات متعددی فرآوری کرده  عرضه می نمایند. 

تسریع درمان بیماری ها با مصرف پودر پیاز

در پیاز انواع املاح و ویتامین ها وجود دارد و از سوی دیگر، به دلیل تیز و تندی که در آن است، به یک آنتی اکسیدان قوی تبدیل شده و برای همین برای درمان یا جلوگیری از برخی بیماری ها از آن استفاده می نمایند. در اینجا به نمونه کالری ای که انواع پیاز (در بالا معرفی کردیم) دارد، اشاره می کنیم تا بیشتر آشنا شوید. 

پیازی سفید و قرمز از نظر کالری و مواد معدنی دیگر، هر دو یکسان هستند. در هر ۱۰۰ گرم آن، ۳۷ تا ۴۲ کالری وجود دارد و حاوی ۱٫۲ تا ۲ گرم فیبر نی می باشند. این مورد می تواند نشان دهد که پیاز تا چه اندازه می تواند نیاز انرژی بدن شما را بر‌ طرف کند و از سوی دیگر، به لاغر شدن و کاهش وزن یاری رساند. 

از جانب دیگر، پودر و سایر فرآورده های دیگر پیاز نیز خود برای درمان دردهای متفاوتی کارایی بالایی دارد. درمان بیماری با مصرف پودر پیاز، بسیار موثر واقع شده است. به همین علت است که امروزه مشاهده می ‌کنیم، بسیاری از بیماران به تناوب در وعده های غذایی مختلف شان از این محصول استفاده می کنند. 

در این جا به چند نمونه از ویژگی های این پودر اشاره می کنیم که بهتر می تواند شما را با آن آشنا کند. به این ها توجه کنید: 

  • به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های مختلف، یک درمان کننده سرطان هایی که مرتبط با مسائل قلبی و عروقی می باشد، است. 
  • این محصول، دارای کلسترول خوب می باشد و این امر سبب می گردد تا شما با میل کردن آن، مقداری از این ماده مفید را جذب بدن تان کنید. 
  • جالب است بدانید که رادیکال های بدن را پودر پیاز آزاد می کند و این کار سبب می شود تا بیمارهایی که مشکلات معده دارند، از زخم و ورم آن پیشگیری کند. 
  • این محصول برای افرادی که بیماری های دیابت دارند، بسیار مفید است. تنظیم قند خون را به خوبی انجام می دهد. 
  • پیاز باعث می شود تا بدن شما بهتر ویتامین ث را جذب کند و به این ترتیب مرکبات فایده زیادی به شما می رسانند. 
  • نقطه جالب دیگر در این محصول این است که آسیب های ناشی از امواج الکترو مغناطیسی را به شدت کاهش می دهد و بدن شما را محافظت می کند. 

وجود آنتی بیوتیک در پیاز و پودر پیاز

وجود آنتی بیوتیک در پیاز و پودر پیاز بسیاری از افراد به این باورند که پیاز برای جلوگیری از ورود ویروس ها و باکتری های مختلفی به بدن محافظت می کند. همان طور که اشاره کردیم، این محصول سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و امری حتمی است که بدن ‌تان را بتوانید در برابر هجوم و حملات میکروب های گوناگونی امن و مقاوم نگه دارید. 

وجود آنتی بیوتیک در پیاز و پودر پیاز باعث می شود تا شما هنگام مصرف آنان، مقاومت وجود تان را افزایش داده و به این شکل، دیگر نگرانی ای بابت، بیماری های مختلفی از جمله سرماخوردگی، سرفه، تنگی نفس و غیره نداشته باشید. از هر کدام این محصولات که استفاده نمایید، به راحتی می توانید از این مزایا، بهره مند گردید. 

در برخی از باورها حتی برای این که ویروس منتقل نشود پیاز را به چند بخش تقسیم می کنند و در گوشه هایی از خانه قرار می دهند که البته روشی ثابت شده در عمل پزشکی نیست. در هر حال، این محصول را به روش های متفاوتی میل می کنند. به طور معمول، هیچ خانواده ای نیست که روزانه از آن استفاده نکند. 

برای پخت و طعم دادن به غذاها بیشتر آن را ریز کرده و سرخ می نمایند. همین طور در کنار برخی از خوراکی های دیگر نیز می بینیم که نوع خام و پودر شده را میل می نمایند. بسیاری نیز هنگام سرماخوردگی، برای بالا بردن مقاومت بدن، سوپ پیاز درست می کنند. در هر حال، اینها همه نشان می دهد که تا چه اندازه این محصول کاربردی است. 

در کنار این، همانگونه که گفتیم به جذب ویتامین ث نیز پیاز کمک زیادی می کند که این امر باعث می شود تا افراد سرماخورده راحت تر بتواند مقاومت جسم شان را بالا ببرند. روی هم رفته، این گیاه و فرآورده های مختلف آن، بسیار برای انسان مفید واقع شده اند. 

آموزش نحوه خشک کردن پیاز در منزل

بسیاری برای این که بتوانند در فصول مختلف، یعنی زمانی که پیاز کمتر در بازار پیدا می شود و به نرخ های بالایی ارائه می گردد، به صورت دائم از این گیاه استفاده کنند، آن را خشک می نمایند. این کار را عموماً بانوان خانه دار انجام می دهند و زمانی که اوج عرضه پیاز است، محصول را خریداری کرده و به روش های متفاوتی خشک می کنند. 

شیوه های گوناگونی را در این زمینه در پیش می گیرند. در این جا ما آموزش نحوه خشک کردن پیاز در منزل را برای تان ارائه می دهیم که یک روش قدیمی و سنتی است. به این مراحل دقت بفرمایید: 

  1. در گام نخست، پیاز را از پوست آن جدا کنید به گونه ای که هیچ آسیب به هسته داخلی آن وارد شود. 
  2. آن را سپس خوب شستشو داده و ضد عفونی کنید. این ‌طور راحت تر می توانید، پیاز را برای مرحله بعدی آماده نمایید. 
  3. اکنون وقت آن رسیده که پیاز را به قطعه قطعه کنید. هر چه ریز تر باشد، فرآیند خشک شدن آن زودتر انجام می شود. 
  4. پس از آن، یک پارچه تمیز و یا کفپوش هایی که مخصوص این کار را هستند، آماده کنید و در آفتاب پهن نمایید. اکنون پیازی را که قطعه قطعه نموده اید، روی آن فرش کنید. 
  5. خشک شدن پیاز زمان درازی را در بر می گیرد که البته بستگی به قدرت تابش خورشید دارد. در این دوره، مدام آن ها را جا به جا کنید تا خوب خشک شوند. 
  6. در آخر هم که پیاز ها خشک شدند، آنان را در بسته های مخصوص قرار داده و در جایی خنک نگهداری کنید. 

البته روش های دیگری هم وجود دارد که مثلاً می توان در فر پیازها را خشک کرد و یا این که اندکی آنان را حرارت داد تا سریع تر خشک شوند. بسته به نظر و امکاناتی که در دسترس دارید، می توانید این کارها را انجام دهید. 

جلوگیری از سکته و سرطان با استفاده ار پیاز

جلوگیری از سکته و سرطان با استفاده ار پیازوجود آنتی اکسیدان و کلسترول خوب در پیاز، باعث می شود که مصرف آن جلوگیری از بیماری های بسیار خطرناک نماید. برای مثال، بسیاری توصیه می کنند که برای جلوگیری از سکته و سرطان از پیاز استفاده کنید. بر پایه تحقیقات وسیعی که در این حوزه انجام شده، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که در این محصول آنتوسیانین وجود دارد. 

این ماده باعث می شود که رنگ پیاز تیره شود و سدی محکم در برابر دچار شدن به سرطان می باشد. از طرفی، یک فلاونوئید نیز می توانید به کوچکتر کردن غدد و تومورهای سرطانی کمک کند. در این زمینه گفته شده که هر پیازی این خاصیت را دارد و پس جلوگیری از سرطان با پیاز امکان پذیر می باشد. 

در هر صورت، پیاز راه هایی را فعال می کند که سلول های سرطان را از بین می برد. گفته شده که این محصول یک محیط نامطلوب را برای سلول هایی که عامل سرطان هستند، ایجاد می نماید. از جانب دیگر، بیشتر تاکید بر استفاده پیاز قرمز است که رنگی تیره تر داشته و بهتر در این زمینه عمل می کند. 

در خصوص پیشگیری از سکته نیز پیاز عملکرد خوبی دارد و باعث می شود تا کلسترول بد از عروق دور شده و جایگزین آن را تزریق می ‌کند. این عمل، هم به رگ ها کمک می نماید و هم این که خطر سکته را بسیار کاهش می دهد. به این علل است که بسیاری از پزشکان بر استفاده از پیاز پافشاری زیادی دارند. 

پودر پیاز یکی از مهمترین چاشنی ها در غذا

برای پخت هر خوراکی ای، از پیاز استفاده می شود. این گیاه، سبب می شود تا غذا طعم و مزه خاصی بگیرید و در کنار این، عطر خوبی به آن می دهد. همینطور فرآورده های دیگر پیاز هم این خاصیت را دارند. مثلاً پودر پیاز مهمترین چاشنی ها در غذا است. 

شما به راحتی می توانید از این محصول را مثال دیگر ادویه جات در خوراکی های خود بریزید و حتی سر سفره هم آن را در نمکدان ها قرار داده و مورد استفاده قرار دهید. روی هم رفته، هم اکنون پودر پیاز اعلاء را به شکل بسته ای و یا فله ای عرضه می کنند که هر کدام شان خاصیت های خود را دارد. 

قیمت پودر پیاز نیز بر اساس همین موارد تعیین می شود. اگر می خواهید که از مزایای بیشتر آن استفاده کنید، خوب است که نوع مرغوب را به دست آورید. یک پودر با کیفیت، خالص است و هیچ نوع مواد افزودنی ای در آن به کار نرفته از سویی، از بهترین پیاز تولید شده است. 

جوشانده پودر پیاز برای درمان ریزش مو

جوشانده پودر پیاز برای درمان ریزش مودر پیاز، گوگرد وجود داشته که همین مورد سبب می شود تا برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید باشد. برای این که بتوانید از این محصول به روش های درست آن استفاده کنید، نیاز است که روش های آن را بدانید. 

برای نمونه، آب پیاز را پس از این که گرفتند، آن را آرام روی پوست سر مالش می دهند. با این روش، خون بهتر جریان پیدا می کند. این کار را می توانید روزانه انجام دهید و طبعاً پس از چندی نتیجه مثبتی می بینید. پس می توانید به همین روش ساده، شامپو پیاز را نیز تولید کنید. 

در کل، پیاز یک ماده با ارزش می باشد که فواید دارویی زیادی دارد. برای درمان ریزش، سفید شدن مو و همینطور شوره زدن بسیار خوب است. شما حتی می توانید جوشانده پودر پیاز را نیز تهیه کنید که و از آن به طور متفاوت در هنگام استحمام استفاده نمایید. 

خلاصه این که، پیاز و پودر آن را فواید فراوان زیادی دارند که در این مطلب به چند نمونه از آن اشاره کردیم. 

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

پاسخی بگذارید