کشت و صنعت تابش
خانه / سیب زمینی / قیمت روز سیب زمینی در شیک ترین بسته بندی ها در کشور

قیمت روز سیب زمینی در شیک ترین بسته بندی ها در کشور

کشور ایران به دلیل موقعیت ویژه و شرایط آب و هوایی مساعد، دارای انواع مختلفی از محصولات کشاورزی است، کشاورزان این مرز و بوم با تجارب بالا و به کارگیری روشهای روز دنیا، توانسته اند مرغوبترین محصولات را تولید و عرضه کنند، تولید سیب زمینی در مناطق و شهرهای مختلف ایران با بهترین کیفیت انجام می گیرد و قیمت روز سیب زمینی در شیک ترین بسته بندی ها، با توجه به نوع، کیفیت، میزان و نحوه سفارش محصول، متفاوت می باشد.

قیمت روز سیب زمینی در شیک ترین بسته بندی ها در کشور

فروش و صادرات سیب زمینی همدان

فروش و صادرات سیب زمینی همدانبعضی از افراد  تصور می کنند سیب زمینی دارای ارزش غذایی چندان بالایی نیست، ولی باید بدانیم که این ماده ی غذایی به دلیل داشتن انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفید، خود به تنهایی می تواند به عنوان یک ماده ی غذایی کامل محسوب شود.

شاید مهمترین دلیل این تصور غلط، قیمت بسیار ارزان این ماده ی غذایی باشد، در حالی که امروزه بسیاری از مردم گرفتار گرانی و قیمت بالای کالاهای گوناگون هستند و اکثر محصولات و مواد غذایی مفید، دارای قیمت بسیار بالایی می باشند، این خوراکی مفید که در عین ارزان بودن دارای خواص فوق العاده ی نیز می باشد، می تواند انتخاب مناسبی برای خرید و گنجاندن در سبد غذایی خانوارها باشد.

نکته ی جالب اینکه این محصول به دلیل داشتن مواد مغذی گوناگون برای حفظ سلامت استخوان ها، تنظیم فشار خون، سلامت قلب، کنترل وزن، تنظیم سوخت و ساز بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از سرطان و … بسیار مفید می باشد.

این محصول ویژه، در نقاط مختلف کشور ایران کاشته می شود، از مهمترین مراکز تولید آن، می توان به استان همدان اشاره کرد که به دلیل کیفیت بالا و کمیت زیاد تولید سیب زمینی،  به عنوان قطب سیب زمینی ایران لقب گرفته است.

از آنجا که این محصول یکی از مهمترین منابع غذایی در جهان می باشد، فروش و صادرات آن توانسته است علاوه بر افزایش توان صادراتی کشور به بهبود وضع معیشتی کشاورزان نیز کمک بسزایی کند.

فروش سیب زمینی همدان، در بازارهای داخلی و خارجی، از رونق بالایی برخوردار است، صادرات این محصول، به کشورهایی مانند: ترکیه، افغانستان، عراق، ترکمنستان، آذربایجان، کشورهای حوزه ی خلیج فارس و … انجام می گیرد.

تولید کنندگان انواع مختلف محصولات کشاورزی، با صادرات مستقیم این کالاها و حذف دست دلالان و واسطه ها، می توانند سود زحمات خود را به طور کامل دریافت کنند و باعث رشد صنعت کشاورزی در این سرزمین شوند.

تولید کنندگان اصلی سیب زمینی زرد

همانطور که اشاره شد سیب زمینی از مهمترین محصولات کشاورزی می باشد و به دلیل استفاده ی گسترده ی آن، در پخت انواع غذاها، با تقاضای بسیار بالایی رو به رو است، به همین خاطر، کشاورزان این نمونه ها، نباید نگران تولیدات خود باشند.

امروزه علاوه بر مصرف مستقیم سیب زمینی و تهیه ی غذاهای گوناگون و خوشمزه با این خوراکی مفید، کارخانجات بزرگی، خریدار عمده ی این محصولات می باشند، کارنجات تولید چیپس، سالاد الویه، پودر سیب زمینی، خلال، پرک و آرد سیب زمینی، نمونه هایی از خریداران این ماده می باشند.

با افزایش تمایل افراد به مصرف انواع فست فودها و غذاهای آماده و استقبال بی نظیر اقشار سنی گوناگون از این ماده ی غذایی، صاحبان فست فودها و رستوران داران بزرگ نیز غذاهای متنوعی با این ماده تولید و به فروش می رسانند.

سیب زمینی زرد، از انواع مرغوب این محصول است که دارای پوست نازک می باشد و برای درست کردن پوره و پخت و پز گزینه ی بسیار خوبی است، تولید کنندگان اصلی سیب زمینی زرد، با استفاده از بهترین بذر، خاک، کودهای مورد نیاز و همچنین با به کارگیری دانش روز جهان، سیب زمینی های ارگانیک را تولید و وارد بازارهای فروش کرده اند.

از آنجا که میزان سلامت نمونه های تولید شده در کشور ما بالا می‌باشد، کشورهای زیادی از متقاضیان عمده ی محصولات ایرانی هستند، این ماده ی غذایی در بعضی از سالها به دلیل کشت و تولید بیش از اندازه، با افت شدید قیمتی مواجه می شود و هنگامی که بخشی از کشاورزان به خاطر قیمت ارزان، آن را تولید نمی کنند، دوباره قیمت ها افزایش پیدا می کند، که در این مواقع، دولت برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت، صادرات این نمونه ها را ممنوع اعلام می کند تا ثبات را به بازار فروش این کالا برگرداند.

آشنایی با انواع سیب زمینی از نظر شکل و ظاهر و رنگ

آشنایی با انواع سیب زمینی از نظر شکل و ظاهر و رنگسیب زمینی هم مانند سایر محصولات کشاورزی، انواع مختلفی دارد و در نقاط مختلف جهان، نمونه هایی از آن یافت می شود که هیچ شباهتی به این ماده ی غذایی که ما می شناسیم ندارند.

سیب زمینی ها از نظر شکل، ظاهر و رنگ، متفاوت می باشند و شاید جالب باشد که بدانید بیش از ۴۰۰ گونه سیب زمینی در جهان وجود دارد، سیب زمینی پوست قهوه ای، طلایی، شیرین، قرمز، انگشتی و … نمونه هایی از این محصول می باشند که هر کدام دارای خواص و ویژگیهای تغذیه ای گوناگونی هستند و از نظر طعم و مزه با هم فرق دارند.

کارشناسان تغذیه تاکید دارند که انواع سیب زمینی باید به صورت پخته شده یا کباب شده با پوست مصرف شود، اکثر افراد هنگام پخت و پز، پوست این محصول را جدا کرده و دور می اندازند، غافل از اینکه این قسمت از گیاه، بیشترین مقدار ویتامین ها را دارا می باشد.

از آنجا که این ماده ی غذایی جزء سبزیجات طبقه بندی می شود، پخت نامناسب آن می تواند باعث هدر رفتن آن و از بین بردن تمام یا بخشی از خواص مفید این غذا شود، این محصول، زود هضم می باشد و انتخاب مناسبی برای کسانی است که دوست دارند وعده ی شام آنها سبک باشد تا به هنگام خواب احساس سنگینی نکنند، برای کسانی که دچار ورم روده، زخم معده یا التهاب دستگاه هاضمه هستند، مصرف سیب زمینی توصیه شده است.

برخی از افراد برای اینکه مدت ماندگاری این ماده را افزایش دهند و بتوانند زمان بیشتری از آن استفاده کنند، آن را در یخچال قرار می دهند، این افراد باید بدانند که کارشان کاملاً اشتباه بوده و از نظر علمی این کار باعث تغییر در خواص و کیفیت سیب زمینی می شود، با قرار دادن این محصول در یخچال، نشاسته ی آن تبدیل به قند شده و هنگامی که آن را می پزید رنگ آن قهوه ای شده و طعم شیرینی به خود می گیرد.

نام و مشخصات ارقام معرفی شده سیب زمینی

همانطور که می دانید مشخصات سیب زمینی ها از نظر ظاهر، اندازه و طعم با هم متفاوت است، سیب زمینی زرد یا طلایی که بیشتر ما آن را می شناسیم دارای رنگ زرد است و داخل آن نیز تا حدودی همین رنگی می باشد.

نوع شیرین این محصول، ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، با داشتن طعمی شیرین و خامه ای، بیشتر برای درست کردن انواع کیک کاربرد دارد و درون آن به رنگ زرد، نارنجی، ارغوانی یا سفید است.

سیب زمینی قهوه ای، همانطور که از نامش پیداست، پوست قهوه ای رنگ دارد و مغز آن سفید رنگ می باشد، این نمونه بیشتر برای سرخ کردن و پختن مناسب است.

سیب زمینی قرمز، حاوی آنتی اکسیدان های بالاتری است و پوست قرمز رنگی دارد و داخل آن نیز سفید می باشد، این نمونه نیز بیشتر برای آب پز کردن، تنوری کردن یا برای بخارپز نمودن، مناسب است.

سیب زمینی های انگشتی، بسیار کوچک هستند و دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی می باشند، این نوع به دلیل سایز کوچک و انگشتی، قابلیت استفاده در انواع پخت و پزها را دارد.

امروزه برخلاف گذشته، مردم نوع سرخ شده ی سیب زمینی را مصرف می کنند که از لحاظ تغذیه ای درست نمی باشد، زیرا این روش پخت باعث ایجاد اسید در بدن می شود و برای سلامتی افراد مضر است.

بهترین روش پخت این محصولات، کباب پز کردن یا آب پز کردن آنها می باشد که بهتر است با پوست مصرف شود تا تمامی ویتامین ها و املاح آن، جذب شده و به عنوان یک غذای کامل و سالم محسوب شود.

تفاوت های جالب بین سیب زمینی شیرین و سیب زمینی سفید

تفاوت های جالب بین سیب زمینی شیرین و سیب زمینی سفیدبرای کسانی که به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند، مصرف سیب زمینی بسیار مناسب است، این محصول به خاطر داشتن فیبر، باعث ایجاد احساس سیری و کاهش اشتها شده و در نتیجه نیاز به غذای کمتری خواهید داشت و به مرور زمان، می توانید به وزن ایده آل خود برسید.
از طرفی ویتامین C موجود در این ماده، باعث تاثیرات مثبت روی پوست شده و در جوان سازی و کاهش چین و چروک صورت نقش بسزایی دارد، عده ای افراد با استفاده از همین خصوصیت، انواع مختلفی از ماسک های ویژه را برای پوستهای مختلف، تهیه می کنند.

برای انتخاب نوع سیب زمینی و نحوه ی مصرف آن، دانستن خواص و ویژگیهای اختصاصی هر کدام از این سبزیجات می تواند مفید باشد، تفاوت های جالبی بین سیب زمینی شیرین و نوع سفید آن وجود دارد که با دانستن آن، می توان انتخاب بهتری داشت.

سیب زمینی شیرین دارای مقادیر بالای ویتامین A، فیبر و کربوهیدرات می باشد و همچنین کالری کمتری نسبت به سیب زمینی سفید دارد، در عوض نوع سفید این محصول، ویتامین C، پتاسیم و آهن بالاتری نسبت به نوع شیرین، دارد و همچنین قیمت آن نیز ارزان تر می باشد.

با توجه نکات ذکر شده هر کدام از این نمونه ها، دارای ارزش غذایی ویژه ای می باشند و به درستی نمی توان گفت کدام محصول بهتر است، زیرا نیازهای تغذیه ای و توان مالی هر فردی متفاوت با بقیه ی افراد است.

به هر حال، هر دو نوع این سبزیجات، منبع مناسبی از فیبر و مواد مغذی هستند و می توانند نیاز افراد مختلف را تامین کنند.

 

واردات سیب زمینی بر اساس کشور

شاید بتوان سیب زمینی را ارزان ترین و دردسترس ترین ماده ی غذایی معرفی کرد که هم در سبد غذایی افراد مرفّه یافت می شود و هم جزء غذاهای مصرفی قشر ضعیف جامعه می باشد.

بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در جهان، کشورهای چین، روسیه، آمریکا، اوکراین و آلمان می باشند، واردات سیب زمینی هم بیشتر مربوط به کشورهای اروپایی و در مرحله ی بعد کشورهای آسیایی و آمریکای شمالی است.

کشورهایی مانند: بلژیک، هلند، اسپانیا، ایالات متحده، آلمان، روسیه، ایتالیا، پرتغال، فرانسه، کانادا، مصر، الجزایر و یونان، جزء مناطقی هستند که بیشترین واردات و خرید سیب زمینی را داشته اند.

همانطور که اطلاع دارید، صادرات و واردات سیب زمینی فقط مختص محصول اصلی و خام آن نیست و سالانه مقادیر زیادی از فرآورده های مختلف این نمونه، به صورت پخته شده، سرخ شده و منجمد به نقاط مختلف جهان صادر می شود.

شاید دلیل اصلی تولید فرآورده های تبدیلی، زمان ماندگاری کم این محصولات می باشد، کارخانجات تولیدکننده ی این نمونه ها، با استفاده از مرغوب ترین و تازه ترین سیب زمینی ها و با به کارگیری تجهیزات پیشرفته  با رعایت نکات بهداشتی و استاندارد های تولید، محصولات و فرآورده های متنوعی را تولید و با بسته بندی های ویژه به فروش می رسانند.

با توجه به استقبال بی نظیر مردم از این نمونه ها، تولید و صادرات آن می تواند باعث رشد اقتصادی شرکت های تولیدی و افزایش توان صادراتی میهن عزیزمان شود.

بهترین نوع سیب زمینی برای کشت

بهترین نوع سیب زمینی برای کشت کشاورزان و تولیدکنندگان بزرگ سیب زمینی، سعی در تولید و کشت محصولاتی دارند که علاوه بر کیفیت و قیمت مناسب، از لحاظ مواد اولیه ی مصرفی مانند؛ آب،  کود، و … نیز به صرفه و اقتصادی باشند.

نمونه ای که مصرف آب کمتر و رشد مطلوب تری  داشته باشد، بهترین سیب زمینی برای کشت، محسوب می شود، به طور کلی این سبزیجات، براساس زمان برداشت به سه نوع، زودرس، معمولی و اصلی، طبقه بندی می شوند که نوع اول خیلی زود برداشت می شود، نوع معمولی آن ۱۶ تا ۱۷ هفته بعد از کشت، قابل برداشت است و نوع اصلی آن، ۱۸ تا ۲۰ هفته زمان نیاز دارد تا آماده ی برداشت شود.

بذرهایی که برای این نمونه ها، استفاده می شوند، باید به صورت کاملاً ارگانیک بوده  تا بتوانند به عنوان نمونه ای سالم و قابل قبول، به کار برده شوند، بذر سیب زمینی آگریا، مناسب ترین نوع برای کشت است و محصول حاصل از آن، در اندازه ی بزرگ، بیضی شکل و با بدنه ی زرد است و برای انواع پخت و پز مناسب می باشد.

کشور ما با داشتن مراکز معتبر و فعال تحقیقی، در زمینه ی شرایط کشت و پرورش انواع گیاهان و محصولات کشاورزی، توانسته است، خدمات زیادی در پیشرفت حوزه ی کشاورزی انجام دهد  و با تولید محصولات طبیعی و ارگانیک و افزایش کمیت آنها، علاوه بر تامین نیازهای داخلی، به یکی از مراکز مهم صادراتی این محصول تبدیل شود.

ارتقا کیفیت و کمیت این کالاها نقش اساسی در فروش و صادرات آنها دارد و کشاورزان با بهره گیری از بذرهای طبیعی، غنی سازی خاک و روش های نوین آبیاری می توانند باعث افزایش تولیدات و فرآورده های مختلف کشاورزی شوند.

سایت ما به عنوان فروشنده ی عمده ی این محصولات، انواع مختلفی از سیب زمینی های طبیعی را با بهترین کیفیت و تخفیفات قیمتی ویژه، خدمت مشتریان و مصرف کنندگان عمده ی این کالاها عرضه می کند.

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:
میثم تابش
راه های ارتباطی با مدیر فروش:
mobile icon شماره موبایل: 09186322268
mobile icon شماره موبایل: 09186322267
email icon پست الکترونیکی: Meysamtabesh70@gmail.com

پاسخی بگذارید